4.27.2012

At home + typeface





Jag har fått önskemål om att visa fler bilder hemifrån mig.
Lovar att fota lite mer när andan faller på, men oftast blir det bara små
detaljer som inspirerar mig för stunden.
Resten är jag ju lite trött på så därför pågår ständig förändring
med ett o-charmigt (om än kreativt) kaos som följd.

Nåja, idag är jag glad för min nya Elephant stool.
Fyndade 4st av dessa fina Vitra pallar, design Sori Yanagi på Blocket
nu i veckan. Älska Blocket!
Sen vill jag gärna veta vilket typsnitt som använts på sidan utriven ur
brittiska ELLE? Tokgillar. Så snyggt när punkterna blir lite sådär blaffiga till.

Och så till sist. Ser fram emot bikinisäsongen med skräckblandad
förtjusning. Sommaren är definitivt på väg nu.

Finaste helgen till er! Kramar
 
I've had requests to show more pictures from my home.
I promise to take photos a little more when I get in the mood, but usually it is just
small details that inspire me for the moment.
The rest, I'm a little tired of so therefore is ongoing constant change with an
un-charmingly (albeit creative) chaos as a result.

Well, today I am happy for my new Elephant stool. Bargains 4pcs of these fine
Vitra pallets, design Sori Yanagi on Blocket this week. Love Blocket!
Then I want to know the font used on the page torn out from the British ELLE? Like a lot.

And so at last. Looking forward to bikini season with horrified delight.
Summer is definitely on its way now.

Finest weekend to you! Hugs


10 kommentarer:

  1. Då måste jag instämma med de som har önskat fler "hemma hos" bilder. Jätteroligt och se personen/personligheten bakom bloggarna som finns på den dagliga blogg-listan :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag tycker ju likadant när jag läser andras bloggar... :) Men ens eget hem känns ju inte alltid så spännande. Framförallt blir man ju så vansinnigt väl medveten om alla skavanker när man tar fram kameran... ;)

      Radera
  2. haha. tänkte samma tanke om typsnittet idag!!! de använde det i förra elle uk också. tog en massa bilder på just det reportaget idag o tänkte visa lite imorrn :).
    så fint ni har det pella. cool pall.
    gå o lägg dig jennifer. sitter med tandborsten i munnen o skulle stänga av men såg att du uppdaterat :). i like!
    sov gott//jennifer

    SvaraRadera
  3. o krya på er :). tack förresten.

    SvaraRadera
  4. Tack för en galet inspirerande blogg!
    Ang typsnittet så tror jag att jag vet vilket det är...
    http://www.dafont.com/roboto.font
    Önskar dig en fin lördag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om inte annat så är de sjukt likt. :)

      Radera
  5. Oj, jättesnygg font! Berätta om du kommer på vilken det är :) Va fint det ser ut därborta! Roligt med hemma hos bilder! Och fina Vitra fynd också, vilken tur du har! :)

    SvaraRadera
  6. Så fint ni har det! Och vilka fina fynd :)

    SvaraRadera
  7. Det är Letter Gothic. Kolla även in American Typewriter, en annan skrivmaskinsfont. Och Bulletinn Typewriter. Men det på bilden är garanterat Letter Gothic./Therese Sennerholt

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...